keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Elämäni aakkoset osa 2

O   Lapsuuden parhaan ystäväni nimi alkaa O:olla. Hänellä tulee olemaan aina erityinen paikka sydämmessäni.

P  Papat. Vaarit, isoisät, ukit? Ei, vaan papat. 
Mun molemmat papat on käsityöihmisiä, ehkä olen osittain heiltä perinyt omat kädentaitoni? Aina pienenä saatiin olla mukana kaikessa mitä mummulassa tehtiin, niin verstaalla, kuin autotallissakin.
Papat omaavat loistavan huumorintajun, vaikka vitsit olisi kuultu aiemminkin, jaksavat ne aina naurattaa. Papoilta olen saanut kuulla millaista elämä oli ennen minun aikaani, ennen vanhempieni aikaa, olen saanut näkökulmaa nykyaikaan.

Q Tästä tulee vaan mieleen joku Afrikan maa jota en osaa edes kirjoittaa. Fail.

R   Rakkaus. Tärkeintä elämässä, kantava voima. Elämän tarkoitus on rakastaa ja tulla rakastetuksi. Mun mielestä. Onneksi olen saanut aina paljon paljon rakkautta elämääni :)

S  Vaatekoko johon mun perse ei mahdu?

T  Mun sukunimi alkaa T kirjaimella. Samoiten isäni kaikki kolme nimeä. En ole ennen ajatellutkaan tuota viimeistä, hassua.
T:llä alkaa myös mua kuvaavin adjektiivi, tunteellinen. Olen todella tunteellinen ihminen, niin hyvässä kuin pahassakin. 
Tosin oishan se aika tylsää jos ei ois tunteita tai jos ne kaikki ois sitä samaa "ihan jees" -höttöä? 
Laidasta laitaan sen olla pitää! HAHA.
No ei vaan oon oikeesti lukenut jostain että taiteelliset, herkät ja esteettiset ihmiset on niitä tunteikkaimpia ja tuntee kaikki tunteet vahvempana, kuten sanottua, laidasta laitaan. Tunneskaalasta toiseen.

U    Uskonto, not my piece of cake.
       Urheilu, not my piece of cake. 
       Uutiset, not my piece of cake.
Seuraava kirjain....

V  VHS. Rakastan vanhoja vhs kasetteja ja sitä kun niille pienenä aina nauhotettiin pätkiä kaikista ohjelmista ja piti miettiä kumpi ohjelma on tärkeempi ja minkä päälle voi nauhottaa minkäki.
Yksikin kesä kun äiti oli kieltäny mua kattomasta Sinkkuelämää (I wonder why) ja se näkyi aina 22.30, niin äidin mentyä nukkumaan nauhotin jakson kasetille ja katsoin seuraavana päivänä äiskän ollessa töissä. 
Luulin että olin ovela mutta kuulostaa aika nynnyltä nyt, vai mitä haha? Oon aina ollut vähän nynnerö...

X  Ei kyllä nyt tuu yhtään mitään mieleen. Ainakaan mikä liittyis X kirjaimeen.

Y  Yö. Inhoan öitä, ne on jotenki pelottavia. Siis jos pitää nukkua, valvoessa sitä ei huomaa. Se että nukkuu, pimeässä eikä tiedä mitä ympärillä voi tapahtua (kotona varmaan tosi paljon, just joo) on vähä karmivaa.
En oo silti koskaan pelännyt pimeää :) Thank God!

Z  Zorro?

Å  Kirjotan mun pikkuveljen lempinimen aina ruotsalaisella oolla koska Ake = Åke nyt kuulostaa vaan paljon hauskemmalta. Ja ärsyttää velikultaa hieman enemmän :)

Ä  Äiti. Ihana äiti. Mun äiti on paras.

Ö  Aika huolestuttavaa kun mulla tuli tästä mieleen vaan öljynporauslautta? Miten se liittyy mun elämään, kysympä vaan?

Näistä nyt ei tullu ihan mun "elämäni aakkoset" koska oli niin vaikea keksiä nuihin viimesimpiin mitään sanaa edes. Nää on nyt "mitä mulla tuli ekana mieleen" -aakkoset! Kiva.






2 kommenttia:

  1. Nämä elämän aakkoset on tosi kivoja! Itse tein samanlaisen joskus aikoinaan lukiossa luovan kirjoittamisen -kurssilla :)

    http://hyvanmielanajatuksia.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Aijaa :) Määki tykkään näistä, kertoo vähän enemmän ihmisestä kuin perus kuulumiset :)

      Poista